dilluns, 14 de novembre de 2016

MOBILE LEARNING

Actualment la tecnologia ha evolucionat molt, tots els alumnes portem dispositius mòbils a sobre més enllà del típic ordinador portàtil. Així doncs, un percentatge molt gran de la població mundial disposa amb total llibertat d'aquests aparells i sobretot de l'ampli ventall que ofereixen. Molts centres educatius d'Anglaterra i dels Estats Units, han obtingut resultats molt satisfactoris amb iniciatives com per exemple "Bring your own devise", és a dir, porta el teu propi dispositiu. Per tant és una realitat que els dispositius mòbils tenen un gran potencial educatiu, que en la majoria de casos no aprofitem ni fonamentem. D'altra banda, cal parlar de la gran comoditat que ens ofereixen aquests dispositius a l'hora de portar-los a classe gràcies a la seva petita mida que facilita trencar amb les barreres tradicionals d'espai i temps a l'aula, i d'aquesta manera els docents podran impartir les classes preparant experiències educatives fora de classe.

Cal fer esment de les aplicacions que són petits programes senzills que aporten funcions específiques al mòbil. Existeixen tres tipus d'aplicacions, les natives, les web i les híbrides. Les natives estan programades pel llenguatge específic de cada mòbil, i es poden fer servir sense internet. Les web són les que es carreguen des del navegador, no necessiten instal·lació i últimament estan codificades en HTML5. Finalment les híbrides, que s'instal·len al dispositiu però part del seu codi és web, són molt freqüents les socials (Instagram, TwitterFacebook etc.). Avui en dia, els codis Qr, les aplicacions de realitat augmentada i les eines de geolocalització ofereixen un camp d'acció i realització molt més ampli a les aules així com per exemple amb aplicacions com Flipboard, Dictionary.com, Khan Academy, Simple Physics entre d'altres. Així doncs, un dels grans avantatges dels mòbils és la facilitat d'interconnexió entre els diferents usuaris. La clau del Mobile Learning és la contextualització, situar l'aprenentatge en altres entorns i espais fora de l'aula, crear noves realitats i reptes i així nous escenaris per resoldre situacions amb el coneixement. També cal destacar, una seria de recursos, projectes i experiències de Mobile Learning que representen aquest progrés com per exemple són; EduMóvil (Universitat Autònoma de Madrid), Mlearning EOI (Escuela de Organización Industrial) i altres centres de batxillerat amb Fitoatocha i centres d'infantil i primària que ho han aplicat. Aixi doncs, utilitzant els aparells a l'aula, els alumnes es senten més adaptats ja que els utilitzan diariament fora de l'àmbit escolar. La nostra inteció és que els alumnes és sentin agust amb el que fan. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada